Kerna kau insan istimewa

by - 15:03



Kuatnya dikau menanggung semua ini
Sedangkan aku juga tidak tertanggung
Begitu hebatnya mehnah ujian yang kau hadapi 
Sedangkan aku tidak termampu buatnya

Kau insan istimewa
Kerna itu kau diuji dengan ujian yang hebat
Kau begitu hebat 
Kerna kau berjaya lalui semua ini


Wahai insan 
Aku kagum melihat dikau 
Yang begitu tabah hadapi semua ini
Tiada sedikit pun kau ceritakan pada yang lain

Bibirmu mengukir senyuman indah
Namun di sebaliknya 
Tersorok seribu kesakitan yang kau tanggung 
Segalanya kau luahkan pada Ilahi

Duhai diri 
Kuatlah hadapi semua ini 
Kesakitan ini hanya sementara 
Kebahagian dan kesenangan sedang menantimu di sana.


You May Also Like

11 comments

  1. hi! i waited for a few minutes for your chatbox to appear but it didn't worked. but it's okay, i can leave you a comment :)

    lenne singgah sini and follow sekali :)

    Lenne Zulkiflly

    ReplyDelete
  2. SINGGAH SINI

    JEMPUT JOIN

    http://thezafirahnazri.blogspot.my/2016/12/saya-nak-tukar-bloglist-saya.html

    ReplyDelete
  3. Subhanallah...indah bait-bait kata...penuh puitis...
    salam perkenalan daripada saya...^_^

    ReplyDelete
  4. wahh.. kreatifnya berpuisi. atau luahan perasaan? hihi

    ReplyDelete
  5. @Lenne Zulkiflly sorry for make you trouble thank you for following me

    ReplyDelete
  6. saya singgah dan follow blog ini :) http://mulan-sahbanu.blogspot.my/

    ReplyDelete