Luahan seorang hamba

by - 09:16



Kini ku sedari segalanya
Baru ku kenali diriku ini

Aku tersentak
Air mataku mengalir menderas
Hatiku
Sakit sekali

Aku menyesal
Aku terlalu alpa
Di dalam dunia fatamorgana ini

Aku malu
Aku malu dengan diriku ini
Mukaku terasa berat sekali untuk ku angkat
Diriku ini sungguh hina

Aku sesal
Terlalu banyak dosakku
Aku ego
Aku sombong
Aku bongkak
Hina sungguh diriku ini

Namun
Aku masih diberi kesenangan
Kemudahan
Dan kehidupan
Meski aku ingkar pada-Nya
Aku tidak taat pada-Nya
Aku tidak menepati janjiku

Manusia seperti apakah diriku ini?
Layakkah aku dipanggil manusia?

Aku hanyalah seorang hamba
Yang dirinya sanggatlah hina
Namun aku lupa diri
Aku alpa
Betapa kerdilnya diriku ini

Tuhanku
Ampunilah dosaku
Aku sesal
Berikanlah aku kesempatan kedua
Aku amat mencintai-Mu

Tuhanku
Berilah daku kekuatan
Teguhkanlah pendirianku ini
Bantulah aku
Demi mencapai keredhaan-Mu

You May Also Like

0 comments